miércoles, 16 de mayo de 2018

Millons de botellas vuedas

Lo curso de catalán me ha traito en istos zaguers anyos muitas alegrías en forma de libros que me he leyiu istos anyos. Dimpués d'haber-me leyiu Licantropia, de Carles Terès, Totes les cançons parlen de tu, de Xavi Sarrià y Com un record d'infantesa, de Feliu Ventura, que con totz tres va pasar un sobrebuen rato, no teneba guaire claro qué libro leyer iste curso. En una visita a una librería de Barcelona en lo zaguer viache que i facié, trigué por casualidat -y por la garantía que me daba la editorial Sembrallibres - lo libro Milions d'ampolles buides, de Manuel de Pedrolo. Una vegada mas m'he levau una sorpresa en descubrir un buen libro d'un autor que desconoixeba y que cuento que me dará bella alegría mas.

Lo libro, ambientau en la Barcelona de 1968, recuenta la historia d'un militant d'un chiquet partiu d'izquierdas que proposa de fer un atraco pa conseguir diners con que mercar armas pa fer la revolución. En las suyas pachinas nos trobamos con la vida cutiana d'a militancia politica clandestina d'aquellas envueltas. Leyeba las reunions d'o partiu con una riseta en la cara, en viyer-me reflexau en ixas discusions que hue continan estando las mesmas. Meyo sieglo dimpués, cambean las tecnolochías, las trazas y poco mas, pero las dinamicas siguen estando prou pareixidas. 

En toda la historia, ye bien present lo debat quanto a la chustificación de l'uso d'a violencia. No tanto a un libel filosofico, que tamién, sino practico. D'as conseqüencias personals d'o suyo emplego, d'as razons que han de levar a una persona a fer-lo. D'atra man, entre que nos recuenta como se va aprestando l'atraco, lo protagonista va calando lo que clama "Notes del viure civil", an que charra de l'ambient politico d'ixe anyo. Vagas, manifestacions, revueltas estudiantils, ... en la zaguer decada (tecnicament) d'o franquismo.

L'autor, Manuel de Pedrolo, ye un d'os escritors mas prolificos en catalán. Con decenas de novelas publicadas, dimpués de problemas arrienda con la censura, la suya obra mas conoixida ye "Mecanoscrit del segon origen", que se levó t'a TV, en TV3 y t'o cine, en una cinta dirichida por Bigas Luna y Carles Porta. Lo suyo compromís politico con la izquierda independentista duró toda la suya vida, trayendo-le no pocos problemas y un retraso en la publicación d'as suyas obras de buena cosa d'anyos. En iste 2018 se fa un sieglo d'o suyo naiximiento, con lo que ye de buen trobar a saber que homenaches a iste disciplinau escritor que prebaba de escribir totz los diyas, mesmo fixando-se un horario pa fer-lo.

Unatra vegada, gracias a la editorial Sembrallibres, he conoixiu una gran obra d'un gran autor. Cal agradeixer que se faiga un treballo tant bueno, tanto en la triga d'obras a publicar, como en la calidat d'a edición. Cada luenga ubre tot un mundo literario nuevo, y en lo caso d'o catalán, me ye dando beluns d'os mios millors momentos literarios d'os zaguers anyos.

No hay comentarios: