martes, 2 de enero de 2018

Historia d'una canción de fa 17 anyos

Allá ta l'anyo 2000, encara no levaba la vida tant atabalada como agora. Antimás, yera mas choven y lo cuerpo encara me permitiba salir dos u tres diyas por semana. Un sabado no teneba plan. Talment ixe estió d'os zaguers sabados que no teneba plan. La mia parella yera una universitaria de difuera de Zaragoza que viviba aqui con atras dos companyeras de piso. En casa suya, fendo-nos unos hordios, le facié una uellada a bella revisteta que teneban con la programación de las salas d'a ciudat. Talment estase lo CIPAJ, no me'n alcuerdo. Astí, s'anunciaba un concierto en lo Centro Civico Delicias. Dos collas que yeran empecipiando presentaban los suyos discos: Azero "Rock de pueblo" y Seaphones "La chica que escupió al mar" (sic). No conoixebanos a garra d'as dos collas, pero yera millor plan que no salir t'o bar de cutio y fer lo de todas las nueitz. Si no me'n alcuerdo mal, nos costó 300 euros la entrada. Astí empecipioron varias historias.

La una, la d'a mia pasión por Azero. Encara que aquell primer concierto me fació a saber que goyo, no me pillé lo disco porque Mayte, la companyera de piso d'a mia parella sí que se lo mercó y pensé grabar-me-lo d'ella, entre que yo me merqué lo disco d'os Seaphones que a ella no le heban feito guaire goyo. Dimpués d'ixe disco y ixe concierto en vendría un puntal. Qué voi a contar d'Azero que no haiga contau ya! Talment siga la colla que mas vegadas haiga visto en directo en la mia vida.

La segunda ye la de "Esperando el autobús", una d'as cancions que saliba en aquell "La chica que escupió el mar" de Seaphones. La colla no debió de durar guaire. Yo no los he tornau a viyer sisquiera anunciaus. Asinas que cuento que aquell disco debió d'estar lo zaguer. En aquellas envueltas estió un d'os mios discos favoritos. Mas que mas la debantdita canción y "El espíritu de Sid". Ista zaguera gosaba de meter-la quan me deixaban trigar la mosica t'as fiestas de Chobenalla Aragonesista

A poquet a poquet, colla y canta fueron esfendo-se en la mia memoria, y lo disco quedó apedecau entre la muntonera de CD's d'os repalmars d'una d'as cambras de casa mia. 

En 2015, lo mitico programa de Radio Topo, La Enredadera, yera amanau a despedir-se. Nacho se presentaba a las eleccions, antes de que dengún barruntasenos que acabaría presidindo Podemos Aragón. Ta celebrar los quince anyos de programa, los mesmos que aquella canta, facioron un chiquet festival con las actuacions de Le petit tour de chant, Dadá, Comando Cucaracha y Gran Bob. A iste zaguer no lo conoixeba que por bella canta que le heba sentiu d'o disco que facioron ta Malavida. Roberto Artigas, que ye lo suyo nombre real, puyó t'o scenario y empecipió a fer sonar la suya armonica y guitarra. 

De momento, unas notas me trayoron a saber que alcordanzas. "Esperando al autobús" yera sonando en ixa guitarra de Roberto. Poco dimpués tamién lo faría "El espíritu del Sid". Con la primera pensé que yera una versión, pero en estar-ne dos me quedé sin sangre en la pocha. Le pregunté a un d'os Malavida, y me explicó que ell yera un d'os integrants d'aquells Seaphones que tant poqueta chent remeraba encara. Efectivament, en plegar en casa, rechiré por lo repalmar, le saqué lo polvo a lo CD de Seaphones, y ubrié lo libreto. Astí yera la foto de Roberto, quantos anyos mas chovenet. Y astí yeran recuerdos a brozuecos d'ixos anyos quan encara iba t'os conciertos por pura curiosidat. Qui me iba a decir que quince anyos dimpués tornaría a sentir en directo aquella canción!

Probablement ni Seaphones, ni Esperando al autobús pasarán t'a historia d'a mosica aragonesa. Pero fan parte d'a mia banda sonora vital. En iste zaguer Tierra de barrenaus, recupero aquella canta, reivindicando ixa curiosidat que nos fa ir ta conciertos "a prebar" y que acaba formando-nos recuerdos y fendo-nos trobar sonius que pasarán a convivir con nusatras por muitas anyadas.

No hay comentarios: