viernes, 9 de junio de 2017

As botelladas. Historias d'un insti publico III

Fa bell dia sintié a un zagal de bells vinte anyos decir "botellada". Ye una parola que, en a mia quinta, se feba servir a ormino. De feito, no en tenebanos garra atra pa ixe concepto. Quan a os medios de comunicación espanyols les dio por charrar d'ixe fenomeno, lo baltizoron como "botellón". Talment se decise asinas en Castiella u en Andalucía, pero regular que en Zaragoza no. Hue, ye una d'ixas parolas perdidas. A chent una mica mas choven que yo ya no la fa servir y muitas nian la han sentida. Yo feba pirola pa fer botellada y agora la chent fa pellas pa fer botellón. Ixo tamién ye perdua de patrimonio.

As botelladas no las inventó a cheneración que las popularizó en TV. Ni la mia. Una persona bien cercana, 13 anyos mayor que yo, me recontaba siempre como en feba ell, en os anyos 80, en a carrera Universidad. A botellada no ye atra cosa que chovens de pocas perras pasando un buen rato en a carrera. En lo que ixo esbarre pende d'o civismo d'as personas, no de l'alcohol. Un tocin ye un tocín, con una biera y con cinquanta.

Como tantas atras personas, a mia iniciación alcoholica me plegó en l'instituto. A diferencia d'atros, a biera me encantó dende o dia que la tasté. Tamién tastaba en aquellas envueltas tinticola, Dracula, 43 con pinya, ... totz ixos breballos ultradulces, que zorriaba con anglucia, prencipiando un camin que me trayería bella alegría y no pocos problemas.

O cuerpo humano se fa a escape a l'alcohol y cada vegada nos ne caleba más pa enzorriar-nos. No tenebanos un duro, asinas que a botellada yera qualcosa que heba de plegar antes u dimpués. Yera a solución lochica. Bien luego, con 14 anyetz, prencipiemos a fer-ne.

As primeras que i estié, las febanos a colleta d'amigas. Metebanos 200 u 300 pecetas cadaun y pillabanos lo que se podese en o Mercadona d'a Zona Pixauta. Siempre tenebanos bell mayor de 16, que yera la edat legal en aquellas envueltas, u belun que pareixese una mica mas gran. Pocos problemas teniemos pa mercar alcohol, la verdat. Bien de tinticola, bella litrona calient y, si yeranos prou chent, bella botella de licors pa barrachar-los con "colorín" (refrescos), u chitar-le-ne a la tinticola "pa que puyase mas". Nos n'ibanos t'o parque Miraflores, y limpio zorriar dica que acotolasenos tot.

A poquet a poquet, as collas de l'instituto ibanos ixamplando os nuestros roldes de amigas. A nuestra se chuntó con atra, y con atra, y con atra,... y en bell mes, nos podebanos chuntar dica 60 u 70 personas en o parque. En as compras, con tantisma chent, nos caleba ir siet u ueito t'o mercau, y os diners ya adubiban pa mercar de tot. Mesmo veniba chent d'atros institutos.

Encara que mirabanos de replegar a vasuera que chenerabanos, o parque lo deixabanos bien puerco. A las cheringas que deixaban os yonkis de maitins se sumaba siempre bella botella que se nos estricallaba, os fumarretz, u bella bolsa de potras ya vueda. De mosica, no en tenebanos, pero en puyar-se-nos l'alcohol, bien que cantabanos. Lo de deixar-se chanfles en chelos y vasos, que he visto que se fa agora, yera qualcosa que ni se nos ocurriba. Tot lo que restase diners pa l'alcohol yera malfurriar. A bebida, si caleba mezclar-la, lo febanos en botellas d'augua vuedas. Y siempre, tot calient, prou que si. Quan nos metebanos finos y mercabanos chelo, febanos un forau en a botella pa ficar-lo-ie y prou.

Gosabanos de quedar bien luego. No mas tarde d'as cinco. Y a soben a las siet u poco mas, ya marchabanos de bars. A botellada s'esmicazaba en colletas d'una decena de personas como muito, que nos trestallabanos por un regular por gustos mosicals. En os bars ya no nos caleba beber que pa mantener a zorrera, asinas que pocos diners nos i deixabanos. Ixo, quan nos deixaban dentrar-ie. Si no, a seguir la borina en a carrera y prou.

Aquellas botelladas masivas pasoron a escape pa yo, y me zarré una mica mas o rolde d'amistatz. D'o Parque Miraflores pasé t'o mas discreto Pignatelli, u ta os "Pisos piloto" an que sí que teniemos bell problema con a policía, que bella vez nos aventó tot l'alcohol que nos trobó.

As botelladas cumpliban dos misions muit importants en a vida d'un adolescent. D'una man, poder empifolar-nos, lo que a os pres que iba l'alcohol en os bars yera imposible. D'atra, y la mas important, socializar-nos. Aleixadas de l'estrapalucio d'os bars, y quan encara podebas charrar con bella coherencia, os ratos de botellada yera an que febanos a retolica sobre os nuestros problemas, suenios y ilusions. D'o mesache que nos feba goyo, d'os problemas de l'instituto, de mosica, de drogas, de politica, de sexo, ... de tot lo que le pasa por l'esmo a un adolescent.

Dica que os medios prencipioron a dar-ne notorio, as botelladas no preocupaban guaire a la sociedat. Yeran, antimás, un fenomeno de qui no nos podebanos permitir empifolar-nos en un bar. As pixautas se i sumoron en popularizar-se. Todas as chovens, de todas as cheneracions, s'han feito lo pre pa drogar-se legalment u no. As botelladas estioron a forma mas cheneralizada en a mia cheneración, y no me pareixen la pior forma de fer-lo.

No hay comentarios: