jueves, 15 de septiembre de 2016

Asignatura de cochos y gatos

Quan yera chiquet me feba miedo os cans. Nunca no en heba teniu y cuento que a mia chirmana ye a que me transmitió ixe miedo. A ella le mordió un, y a yo unatro. Poquet a poquet fue perdendo ixa cerina. Aprofitaba que un amigo y vecin se feba la gambadeta con o cocho, pa fer-me un fumarro con ell d'amagatons. Aquella canya estió a primera que la querié una miqueta. 

Ya de mozo, prencipié a interactuar con cans y gatos. A moniquet y con firme cudiau. Naixiu y creixiu de Zaragoza, os primers contactos mios con os lugars m'aduyoron a fer-lo. Tamién toda la chent que arredol de yo, teneba gatos y cans. Quan m'independicé ya heba superau aquells miedos y agora vivo con un gatet bien particular y carinyoso, naixiu de Banariés y que nos conoixiemos gracias a Florencio. Kurt ye parte muit important d'a mia vida y no quiero nian esmachinar a casa sin ell.

Ixos miedos que teneba de chiquet, en buena mida, son porque dengún no m'heba amostrau a "charrar" con a resta d'animals. Agora, amanau a los quaranta y dimpués de ueito anyos convivindo con Kurt, conoixco lo suyo lenguache perfectament. Igual como, si fa u no fa, me pasa con os cans. Sobre tot con os conoixius. Pocas cosas me fan mas goyo que chugardiar con bell cocho, correr, esbolotar-nos, ...Tot ixo me lo he estau perdendo durant muito tiempo.

A respuesta pa tot no ye una asignatura escolar. Ye claro. Pero agora de gran, me pienso que si en bell momento m'hesen trayiu ta clase una clica de cans y atra de gatos y nos hesen explicau quatre cosetas, m'hese escusau muitos problemas y hese ganau un tiempo maravelloso que pasar rodiau d'animals. No cal guaire tiempo. Con bell par de sesions cuento que se podrían fer muitas cosas.

Sé que o mio caso de "urbanitismo extremo" no ye guaire común en Aragón. Pero desgraciadament, cuento que cada vegada en seremos más. Asinas que no privemos a las venients cheneracions de urbanitas d'o disfrute de poder entender-te con os animals no humanos que tenemos más cerqueta. 

No hay comentarios: