martes, 15 de enero de 2013

A mía apostasía

Ahiere me plegó en casa a carta de l'arzobispau a on que m'informaban de que a la fin yeran os tramites d'a mia apostasía remataus y que heban feito l'anotación que pertocaba y que me confirma como apostata. O camín ha estau raro y muito largo, encara que he de decir que más por galvana que por os entrepuces que me han meso, que no'n son estaus guaires. Igual como me pasa con os bancos, a priori me fa fastio tractar con mosens y alavez siempre lo deixaba ta más enta debant. A la fin, iste nadal tenié bells diyas libres y decidié de rematar os tramites costase lo que costase. Ista ye a historia d'a mia apostasía por si tos fa honra y ta que sepatz como se fa.

Lo dubdo, pero talment bi haiga bella lectora que no sepa lo que ye l'apostasía. Resumiu, ye fer constar que, a tamás d'os sacramentos que t'haigan imposau, u mesmo que haigas preso d'antismas, no yes catolico (u de qualsiquier atra relichión, prou que sí) y demandas que no sigas incluyida en qualsiquier base de datos u fichero que pueda tener a ilesia. En iste articlo de Europa Laica tiens a explicación más razonada y os modelos que cal presentar.

Ixe ye o primer trango que cal fer. Has d'imprentar un d'os debanditos modelos, u fer-te-ne uno propio con lo que quieras comunicar-ie. En o mio caso fue nomás con ixo t'os bispau de Zaragoza, en a Plaza d'a Seu. En a puerta 100 (primer piso) ye a Secretaría que ye a on que t'inviarán quan digas que quiers presentar bell papel. Yo no m'amagué y ya en recepción pregunté a on s'apostataba y me indicoron ixa puerta. Por alparciar un poquet, tos diré que l'edificio ye de flipar.

Ya en secretaría me dicioron que si quereba que se quedaban con o papel que les heba entregau yo, pero que les caleba una copia d'a mia fe d'o baltizo. T'a part d'alavez yo no sabeba a on m'heban baltizau y les demandé que ixa faina la fesen ells. De feito creigo que si tenese muito más tiempo y bell advogau, hese puesto conseguir que ixo siga a suya responsabilidat. No ye o mio caso pero, ¿y si no hese teniu garra parient vivo que lo sabese? ¿No hese puesto apostatar? ¿Y si hese quiesto a fe d'o baltizo ta casar-me por a ilesia no la hesen mirada?

Les deixé a carta y, efectivament, a los pocos diyas me plegó a respuesta decindo que les caleba a fe d'o baltizo. Alparceyo numer 2: l'hombre que s'encarga d'istas cosas dobla as fuellas de revés que a resta d'a chent. Primer lo dobla por costau largo y dimpués por o curto. ¿Sabetz si ye una movida cristiana u ye nomás un concieto d'o barrenau iste?

A la fin reblé y, por no dar un disguto a mai, le'n pregunté a la mia chirmana, qui m'informó que m'heban baltizau en o Pilar. Preguntando en o bispau me dicioron que alavez me caleba ir t'o despacho parroquial que tienen en a carrera Alfonso. Un piso viello en un edificio viello, pero que barato no será. L'horario, por cierto, ye una mierda.

Astí m'atendió un hombre de bellas 50-60 anyadas. Le dicié que quereba a fe d'o baltizo y me preguntó que ta qué. En primeras no querié responder-le y le dicié que yeran datos mios y que teneba dreito a acceso y modificación d'os mesmos en virtut d'a lei de protección de datos y tal. Me respondió que pendeba ta que yera, m'heba de dar un papel u atro. No me quedé guaire convenciu, pero le dicié que yera t'apostatar. L'hombre fació mala cara, pero no dició guaire más. Lochicament, no sé en que calendata m'heban baltizau. Cuento que nian mis pais lo saben. Pero por un regular gosa estar bellas semana dimpués de naixer. Con os mios apellius y a calendata de naixencia trobó l'archivo d'o mio baltizo. Me fació confirmar una patacada de datos como nombre de pai y mai y os yayos maternos y paternos. Una atra vegada, yo me los sabeba, pero no tot lo mundo puet decir lo mesmo. Dimpués de tot ixe ferret y de tener-me-ie buen rato, pues l'hombre picaba os datos bien a monico, me imprentó o papel que me caleba y... me demandó tres euros.

Aquí me carranyé bell poco. Lo primer porque no quiero dar-le un euro más t'a ilesia antimás de totz los que me'n sacan d'os impuestos mios. Lo segundo porque dica que o papel no yera feito, no m'heba dito ni pon de pagar ni una perra. Le dicié que no m'heba avisau y que no teneba intención de pagar mica. Que antimás no sabeba porque heba de pagar tres euros porque me diesen una copia en papel (normalico, DIN-A4 blanco) d'uns datos que son mios d'un sacramento que nunca no demandé. Me explicó que yera un acto administrativo, que ell yera voluntario (-alavez no t'he de pagar, ababol! - pensé) y que si no quereba que no pagase, que alla yo con o mio esmo. Astí me lo deixó a uego. O mio esmo, precisament ye lo que fa que no quiera dar ni un euro t'a ilesia. Asinas que amablement me'n despidié y marché.

Muito tiempo dimpués, como he comentau alto, iste nadal tenié bells diyas libres y, entre atras cosas, torné t'o bispau a viyer si ya con a fe d'o baltizo me tramitaban l'apostasía u no pas. Bi dentré, tornando a preguntar a on se feba, pues ya lo heba ixublidau y plegué t'a secretaría a on continaba a mesma muller que m'heba atendiu bells meses antis. Me dició que heba d'haber demandau cita previa (como en a ITV), pero que miraría a viyer si o mosen teneba un ratet. Dimpués de dentrar en o suyo despacho, me dició que tornase en meya horeta y que le deixase os papels. Le demandé una copia que, con lo que me heba costau de conseguir a punyetera fe, como ta tornar a por una atra. Carranyada se me miró y me dició que si apostataba ya no me valeba ta cosa. "Bueno, pero ye mia"- le respondié. Como ta fiar-me d'a ilesia en a suya propia siede. Tamién se fació una copia d'o mio DNI, asinas que remeratz de levar-lo dencima.

Quan yera fendo a fotocopia, a muller paró cuenta en a calendata d'expedición y me dició que o papel que portiaba teneba una validez de nomas seis meses y que'n heban pasau más. Ya me creyeba que habría de tornar a fer-lo tot. Le'n pregunté y me dició que le preguntaría a o mosén.

Marché t'o mercau a fer-ie una gambada y bell mandau y quan torné m'atendió o mosen de turno. Me dio un papel ta sinyar, yo con un boli bic que m'ufrió y ell con una pluma recollonuda. O despacho suyo ye bien pincho con unas vistas t'a frontera d'a Seu repolidas. En ixo pasé o ratet entre que feba uns papels. Ya con tot sinyau me dio una carta (doblada raro de nuevas) a on que daban fe (nunca no millor dito, hehe) de que recibiban a mia apostasía y de que yo "renunciaba a la fe ta la que heba accediu en o baltizo". Asinas que sí, ta ells yo yera cristiano. Que dimpués bi ha chent que diz que dica que no te confirmas no'n yes. Pues t'a ilesia sí que'n yes. Me dició que en que fesen l'anotación en a marguin d'o libro d'a parroquia (que ye l'acto administrativo con o que apostatas) que me plegaría ta casa a notificación.

D'ixo en ferá bellas tres semanas. Ahiere recibié a notificación en casa y me sintié un poco más coderent y descargau d'as errors de mis pais y d'a sociedat y a cultura que les fació baltizar-me. Ta qualsiquiera que no quiera tener cosa que viyer con ista colla de supersticiosos y mafiosos y quiera deixar-lo esclatero, tien muita información en a web d'Europa Laica. En Zaragoza, tamién puetz contactar con MHUEL (Movimiento enta un estau laico), qui antimás han feito bella campanya d'apostasía masiva.

P.D.: Ista ye estada a mia experiencia. En bells atros puestos sé que meten más entrepuces, que cobran más diners por fer os papels y que se miran de torear-te. Si no yes de Zaragoza, u no bi yes baltizau, mira de contactar con bella asociación laicista d'a redolada que te podrán aduyar y decir como i funcionan as cosas. D'información en internet, en tiens un trapazil. Simplament googleya "apostasía" y farta-te de leyer.

P.P.D.: En escribindo isto, he parau cuenta de que he apostatau con 33 anyadas y en nadal. ¿Un sinyal de l'apocalipsis u bella cosa? A fe a fe que sí....

No hay comentarios: