miércoles, 7 de febrero de 2007

"Que bergüeña!" u "L'estatuto que nos han feito"

Anuei se siñaba en as Cortes d’Españññña a bergüeña nazional d’Aragón conoxida como Estatuto. En un inte an que Aragón S.L. (Siempre Leal) podeba prebar de conseguir tener una miquirrina d’autogubierno, en un inte an que se podeba reconoxer a nuestra reyalidat trilingüe, os nuestros dreitos istoricos.... ban y nos fan isto
L’estatuto que nos aprebarán (porque cal remerar que en Aragón S.L. os ziudadans sisquiá imos a botar-lo) no ye que siga un güeña por o suyo testo (que tamién) pero ye que si lo contimparamos con la resta, "güeña" ye un afalago.
A soziedat aragonesa (S.L. tamién) l’han distrayida con a fata rufierta sobre os ectometros cubicos que ibanos a fer serbir y fateras de parellana ensundia. Taninientres perpetraban un testo que nos dixa sin garra guaranzia economica y que s’abergüeña d’a nuestra istoria y cultura dixando-la en un calaxo d’as Cortes Aragonesas.
Ta los que no conoxcaz o testo ni os estatutos d’os paises bezins (y no bezins) en CHA han feito un documento en Power Point an que s’amuestran as prenzipals diferenzias entre l’estatuto aragonés y a resta. Ista tardi lo presentan en o Zentro d’historia (19:30) pero lo puez trobar en a suya web (http://www.chunta.com)/. Si dimpués de beyer-lo no te bulle a sangre tu mesmo, pero yo me lo miraría....
Cal que remeremos a os culpables de tot isto: PSOE y PP, que yera d’asperar que queresen tener contentos a os suyos mainates españols, PAR, que no tienen ixa escusa, pero a istos, con que tiengan ta entibos y pistas d’esqui, rai tot lo demás, y IU, que mira.-te que se podeba parixer una mica a EB u ICV, pero no, en Aragón nos tocan los fatos. Y asabelo d’aragoneses más: los que han conseguiu que o mobimiento aragonesista siga dormiu, as organizazions sindicals, chobens y de toda mena que han pasau d’o tema, os unibersitarios que ni estudean ni reibindican (de berdat que no se que feran) ... y en cheneral toz os que no somos pretando-le fuego a ista chentota que nos gubierna. (Ta que no m’engarcholen: cuan digo "pretar fuego" ye una metafora)
Bi ha begadas que me pienso de cambiar o nombre d’o blog por Tierra de fatos u, en omenache a la zorrera d’un luitador, "Tierra d’españols".
Como exemplo dixo aqui un articlo que aparixe en o Periodico de güe (bien chicorrón):
"Un fuerte recorte a la exposición de la identidad histórica aragonesa
Las enmiendas redactadas conjuntamente por los grupos del PSOE, PP, IU y Partido Aragonés (PAR) a la reforma del Estatuto de Aragón propone una redacción de la exposición de motivos de la propuesta que elimina muchas de las referencias históricas de la original aprobada en las Cortes autonómicas, según informó Efe. El comienzo de la exposición de motivos indica lo siguiente: "La Comunidad Autónoma de Aragón, reconocida hoy como nacionalidad histórica (...)". Sin embargo, el arranque de la propuesta que llegó al Congreso establecía que "Aragón es una nacionalidad con más de doce siglos de historia". Tampoco figuran las referencias a la Guerra de Sucesión o a los Decretos de Nueva Planta ni el Proyecto de Estatuto de Caspe de 1936."

No hay comentarios: